Marlani si parasute |
|
Scris pe 14 Noiembrie 2008 de Cristi
Comenteaza »
Ma deranjeaza adesea sexismul exagerat si atitudinile extreme. Priviti de exemplu si clipul de mai jos si spuneti-mi daca sunt dus cu pluta. Ce am vazut eu in el? O femeie clar frumoasa. Nu curva, nu cu decolteul pana la buric sau pe tocuri ca o tzoapa. Doar cu o fusta ceva mai scurta, dar nu pana la chiloti, ci doar ca asa a inzestrat-o fericit natura: cu picioare lungi si atragatoare. Nicidecum o …”parasuta“! Cum s-a grabit unul sa o faca, pesemne doar ca sa acomodeze gazda. Care gazda i-a calificat anterior de …”marlani” pe cei ce ar intoarce capul dupa asemenea specimen. Din pura coincidenta, vad ca si cel de la care a preluat Gabriela clipul a folosit aceeasi analogie ca a mea:
Deci mai usor cu sexismele acestea si graba de a eticheta imediat oamenii cu epitete jenante. Ca din reactiile extreme eu nu vad decat gelozia unora pe picioarele, corpul si imbracamintea sexy a alteia. Sau lipsa de siguranta (deseori nefondata, pur paranoica) fata de cel de alaturi. Caruia ai inceput sa-i faci standarde si sa-i dictezi la ce “are voie” sa se uite sau nu, de parca ti l-ai castigat la belciuge. Cu-atat mai mult ma mira reactiile acestea cand le vad aparand de la niste femei evident dragutze, ce ma-ndoiesc ca nu cauta si ele sa se imbrace uneori sexy si atragator, si nu se simt chiar magulite cand mai intorc la fel unii capul dupa ele pe strada. Fara excese (ca in clip) si fara …”curs de bale” (ca nici in clip eu n-am vazut asa ceva!).
Etichete: Barbati, Femei, Romanisme Articole similare |
30 comentarii
|
Scris pe 14 Noiembrie 2008 la ora 13:42 |
Cristi, asa o fi, cum spui:)Eu n-am nimic impotriva ca toti barbatii din lumea asta sa se uite dupa orice tipa vor ei si oricand vor. Cu exceptia barbatului meu;) Bineinteles ca ma flateaza cand barbatii intorc capul dupa mine pe strada, dar nu asta e important. Egalitatea in situatia de fata suna asa: daca eu nu intorc capul dupa barbati pe strada, nici el n-are voie sa-l intoarca dupa femei:) Ti se pare exagerat? N-ai idee cum suna restul listei:) |
|
Scris pe 14 Noiembrie 2008 la ora 13:51 |
Da, foarte eleganta tipa din clip, am postat un comment pe blogul Gabrielei. Smecheri si astia cu reclama, au ales un top model de pana si Sfantu Petru ar fi intors capul dupa ea. Da doamnelor, intorci capul pentru ca nu-ti vine a crede ca exista asa ceva in realitate, nu numai la tv. Deja un corp de ala e opera de arta, nu intorci capul ca ai fi tu excitat sau nush mai ce. Ultima postare de la Parlamentolitic: Propunere aberanta a MEC |
|
Scris pe 14 Noiembrie 2008 la ora 13:53 |
Gabriela, asta cu “are voie/n-are voie” e de grupa mica Acum cativa ani, campionat mondial de fotbal… Eram cateva cupluri impreuna si ne pregateam sa vedem un meci. “Hai, fetele, nu va uitati si voi cu noi, ce naiba? Ca doar sunt meciuri excelente, fotbal spectaculos?!”… S-au uitat, dar stii de ce? Ca jucau italienii, baieti frumosi! Si tot meciul …le-au “curs balele” (cum spuneti voi) dupa alde Maldini, dupa flocisorii ce ieseau dintre picioare sau pe pieptul vreunui Panini/Pacini/Paganini (sa-i ia naiba cum ii mai cheama). N-au stat la tot meciul acela decat ca sa-i admire (sexual!) pe barbati!! Le-am facut si noi “marlance”? Ne-am nevrozat? Le-am insultat? Am facut pe gelosii sau moralistii? Ei ash. Ne distra atitudinea lor, cum si pe ele le distra …”meciul”. Mesajul era asta: fiti mai relaxate (unele sunt), ca altfel ajungem sa ne traim viata ca la armata (“aici AI VOIE sa te uiti, dincolo nu!”), conventional, rigid, fara nici o alta placere. Si voi pierdeti cu exagerarile astea, nu noi. |
|
Scris pe 14 Noiembrie 2008 la ora 13:59 |
@Parlamentolitic – clipul cred ca a fost special facut, ca tipa sa se uite la cate unii, iar acestia sa intoarca vizibil surprinsi privirea. Scuze, dar si eu as fi surprins ca una de-asta sa se uite la mine. La fel cum si Gabriela ar fi, daca ar invita-o Johnny Depp la o cafea |
|
Scris pe 14 Noiembrie 2008 la ora 14:07 |
http://www.youtube.com/watch?v=hYbo300L6p4&feature=related Ultima postare de la Parlamentolitic: Propunere aberanta a MEC |
|
Scris pe 14 Noiembrie 2008 la ora 14:16 |
e bun |
|
Scris pe 14 Noiembrie 2008 la ora 14:23 |
Exact, desprind doua idei din videoclip Ultima postare de la Parlamentolitic: Propunere aberanta a MEC |
|
Scris pe 14 Noiembrie 2008 la ora 14:32 |
habar n’are lumea cat costa asigurarea la asta… sau cat de scumpe sunt piesele. nu mai zic ca o revizie se face o data pe saptamana si te rupe la portofel. …stati asa, postul nu era despre masini? Ultima postare de la andix: fetecau |
|
Scris pe 14 Noiembrie 2008 la ora 14:34 |
ba da, ba da |
|
Scris pe 14 Noiembrie 2008 la ora 18:25 |
desi vorbiti in contradictoriu, inteleg ce spune gabriela si va dau si voua dreptate. la ceva te poti uita in multe feluri. si eu ma mai uit cateodata dupa o femeie, iar daca eu ma uit, de ce nu i-as lasa si pe altii sa se uite? vorba cuiva: “ce e frumos si la Dumnezeu ii place”. si de ce ii spui asta?! pentru ce face, dar mai ales pentru ce e _in spatele la ceea ce face_: cel putin pentru ca e prost crescut in cel mai bun caz… asa ca o privire de genul acesta e doar o consecinta. la ce?! asta e important. cred ca desi vorbiti in contradictoriu, de fapt vorbiti despre diverse fatele ale aceluiasi lucru. p.s. btw, personal reclama mi se pare de 2 lei. merge intr-o directie, iar la sfarsit trage o concluzie nefireasca, ce nu rezulta din contextul pe care au incercat sa-l construiasca…. si apoi, parca sadeste discordie, doar ca sa-si umple ei sacul. –pe de alta parte, daca o iei la misto… e doar de luat la misto si nu merita discutat pe marginea ei. Ultima postare de la noryshor: Leapsa lepselor |
|
Scris pe 14 Noiembrie 2008 la ora 22:49 |
a sarit din schema un aspect, si imi da ghes inspiratia sa’l amintesc aici pentru ca trebuie sa mai vorbim si serios. bun. tu esti femeie si te imbraci de rupi gura targului. DE CE faci asta? pai ai doua motive: a) vrei sa te invidieze toate ‘alelalte’ care n’au ce ai tu, si atunci se numeste vanitate dar, nu’i asa, nu’i voie sa comentam – si b) vrei sa se uite si barbatii da’ protestezi cand se uita, si atunci se numeste ipocrizie dar iarasi, nu’i voie sa comentam. iar daca ti se spune “pune burkha pe tine”, incepi sa spui ca aaa, nuu, stai asa, drepturile femeilor, etc. dreptul femeii sa… ce? sa dea pe la nas altora si sa gaseasca satisfactie in a suci capete de barbati stiind ca aia n’au s’o aiba niciodata? is this fun? I’d say it’s mean. aici arabul parc’ar avea dreptate. a nu se intelege ca sunt misogin. dimpotriva. imi sare insa mustarul cand femeile protesteaza pentru ca refuza sa’si asume ceva ce ele au provocat, si’mi sare mustarul si la marlania unora care pun mana chiar daca nu’i al lor (asta include si fluieraturi, claxoane si “pisi”, “fa” sau alte epitete). vreau deci sa aflu de la o femeie “impartiala” si care nu’i bigota motivele pentru care isi arata dotarea pe strada. sa’mi sara, zic, feministele in cap. (oops, that did not come out right, did it |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 0:31 |
@Noryshor – te faci ca nu vezi contextul (1) clipul arata barbati normali, nicidecum “nesimtiti” ca cel din povestioara ta, care fluiera sau scaneaza pe verticala. Deci …ce-mi bagati pe-aici povesti cu mitocani sadea, cu nea Gica agramatul de la strung sau mancatorul de seminte? Dintr-astia aveti voi alaturi?!!! Dupa asemenea specimene va uitati? Eu speram ca nu. Ca va referiti la barbati decenti, normali, inteligenti, la locul lor. Stiti bine ca exista, iar lasatorii de bale, nesimtitii sadea sau cei ce traiesc cu sexul pe afara NU fac parte din contextul restrans al discutiei noastre. Nici un barbat din discutia de fatza n-a avut indecenta voastra, de a face grotesc referiri la elementele de joasa spetza. Facand aceasta, cred ne insultati pe toti cei de pe aici. Toti cred ca v-am respectat pana acum inteligenta, si zau ati cam luat-o pe aratura. Am putea foarte bine sa ne facem si noi ca ploua, sa vedem cum va simtiti. Iata un refresh rapid de memorie: …Mi-ai inteles mesajul? Nu devia spre barbatii clar mitocani romani, ca nu despre ei era vorba. La capitolul “rusinea Romaniei”, cred ca voi romancele sunteti de fapt cele mai faimoase. Iar cand justificati “marlania” prin “stai ca am auzit de-un nesimtit care asta facea”, pot sa-mi golesc si mai bine sacul de istorioare vesele cu fetele noastre. Facandu-ma si eu ca nu vad ca cele de genul vostru nu pareau ca fac parte din aceeasi categorie |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 0:38 |
@Andix – mie mi-a sarit mustarul cand am vazut epitetul acela de “marlan”. La filmul acesta, in contextul acesta, cand Gabriela se referea clar la “cel de langa ea”. Sotul ei, potentialul amant, nu conteaza (era IDEEA de “omul de langa tine”). Gandeam ca e vorba de un om totusi educat, normal, ca noi toti pe-aici. Ca nu-mi inchipui ca ar umbla cu vreun cocalar sau mancator de seminte. Deci pot sa-si manifesteze cat vor cochetariile, pretentiile, ipocriziile. Dar fara sa ne jigneasca pe toti ceilalti. Eu unul m-am simtit jignit de modul ei de gandire. Plus ca insultele aduse fetei frumoase si elegante din filmuletz (la care s-a aplaudat) au fost iar gratuite, rautacioase si deplasate. Nu vad de ce trebuie s-o insultam aiurea pe vreuna de pe strada care arata intr-adevar misto, doar ca sa se simta “a noastra” mai bine. Mie mi-ar fi jena sa traiesc langa una care se-asteapta la asa ceva. |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 0:56 |
Cristi, nu stiu ce ai inteles din ce am scris. intr-o propozitie, ce am vrut sa spun e ca: Ultima postare de la noryshor: Leapsa lepselor |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 1:09 |
Noryshor, ce anume n-ai inteles? Vorbeam aici de barbati ca mine, ca cei de mai inainte care au participat la discutie, ca sotii/partenerii vostri de viata, care bag mana in foc ca NU se comporta astfel. Poti trage “diferite concluzii” doar daca te gandesti la absolut toate specimenele de masculi |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 1:22 |
‘Poti trage “diferite concluzii” doar daca te gandesti la absolut toate specimenele de masculi asa e. credeam ca vbim la modul general. orice gen de barbati, orice gen de cupluri, orice gen de situatii. priviri dupa femei pot fi intr-un context/cuplu ultima picatura, in alt context, ceva banal si fara nici o semnificatie. Ultima postare de la noryshor: Leapsa lepselor |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 1:31 |
oh, nu, nu, nu, era situatie cat se poate de specifica! |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 1:56 |
[...] Marlani si parasute [...] |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 10:22 |
@ Cristi O fi de grupa mica, dar asta e;) Pana la urma cand ne stabilim comportamentele tinem cont de ceea ce stim ca il deranjeaza sau ii face placere celuilalt. O fi absurda reactia mea, dar, crede-ma, ca l-as lasa in strada pentru multe alte chestii care ma deranjeaza |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 12:08 |
@ Gabriela: nu m’am simtit jignit! |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 12:15 |
@Gabriela, ai doua unitati de masura, zici ca nu orice barbat care intoarce capul dupa o tipa e marlan, dar in schimb vai de barbatul cu care esti daca ar indrazni sa intoarca capul dupa una (scuzati cacofonia). Daca spui ca o cafea nu e o chestie asa grava, intelege ca nici intorsul capului nu-i o chestie asa grava Ultima postare de la Parlamentolitic: Propunere aberanta a MEC |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 12:45 |
@Gabriela – stiu @Andix – e cliseul acela atat de jignitor, ca orice privire aruncata de unul dupa vreo femeie e musai insotita de …”bale” @Parlamentolitic – mesajul era ca Gabriela nu e compatibila nici cu mine, nici cu tine, nici cu Andix si nici cu 99.99% din barbatii de pe lumea asta. Ca restul de 0.01% sunt …orbi de la natura |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 14:57 |
@ Andix ‘tu esti femeie si te imbraci de rupi gura targului. DE CE faci asta? te imbraci cum te imbraci din o gramada de motive. poti sa-ti iei cele mai scumpe blanuri ca daca esti urata tot urata ramai, poti sa iti iei o bluza simpla, si daca esti frumoasa tot frumoasa esti… si apoi si frumusetea si uratenia e de mai multe feluri. nu stiu daca am inteles prea bine intrebarea ca sa pot da un raspuns. Ultima postare de la noryshor: Leapsa lepselor |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 16:01 |
@ Cristi sunt cupluri si cupluri. nu trebuie sa fi muncitor ca sa fi badaran. am cunoscut profesori universitari infideli si prost crescuti. daca intr-un cuplu o femeie se poate simti ciudat cand cel de langa ea se uita care pe unde, intr-un alt cuplu femeii i se poate parea cool. exista mai nou si asa zisele ‘open relationships’ (si cunosc personal cazuri de intelectuali avand relatii de genul asta) – la o femeie dintr-un cuplu de genul asta ma astept si la reactii: ‘aa! iti place? hai sa o invitam intre noi’… sunt o gramada de feluri de a aborda ceva… fiecare are preferintele lui… mie un barbat care face ceva mi se poate parea ‘gay’, alteia ‘cool’, etc… fiecare e liber sa gandesca si sa aleaga sa faca ce vrea. eu nu o sa ma simt jignita de afirmatiile nimanui. poate sa scrie oricine, orice despre femei sau barbati… si la fel nu vad de ce s-ar fi simti un jignit un barbat. Ultima postare de la noryshor: Leapsa lepselor |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 16:32 |
@noryshor: eu vorbesc – chiar si atunci cand femeia e imbracata cu bun-simt – de o fusta mai scurta dupa care NU POTI sa nu te uiti, de un decolteu de’ti muta ochii de la “triunghiul atentiei”, de tocurile “calca’ma’n picioare” si asa mai departe. da, bun, toate astea se pot purta fara sa fii o centurista. si poti sa arati bine chiar si foarte foarte foarte… “sexy” cred ca e cuvantul. intrebarea e, cand femeia STIE ca se expune unor… priviri, comentarii, etc – PENTRU CE mai poarta toate astea? blugi ce’are, “treling” ce’are? nu’mi raspunde “ca sa se simta ea bine” ca asta nu’i un raspuns. se simte bine, ca ce? ca suceste capete pe strada? ca arata ce i’a dat natura? cineva, clar, va bali dupa ea. ne intoarcem de unde’am plecat… Ultima postare de la andix: fetecau |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 16:41 |
pai sunt femei sexy si in trening! si daca esti imbracata cu haine largi de sus pana jos, poti atrage priviri… cred ca numai daca iti pui sac de sus pana jos, cum fac arabii n-o sa mai stie nimeni de tine Ultima postare de la noryshor: Leapsa lepselor |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 17:08 |
@Nory – tu te-ai uitat intr-adevar la video-ul prezentat? Ai vazut pe-acolo …nesimtiti ce claxonau si fluierau femeia? Nu. La asta si doar la asta ma refeream. Cu restul (“nu trebuie sa fi muncitor ca sa fi badaran” etc) cred ca am ajuns deja sa vorbim mai mult de dragul de a contesta, iar eu nu vad ce as mai spune in afara de ce am spus deja. Daca s-a atins pe-aici si-o coarda sensibila (si evident s-a atins), pacat ca ne-am indepartat de la discutiile lucide, detasate si rationale pe care le purtam altadata. |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 17:15 |
Mai fratilor, SI-A INCHIS GABRIELA BLOGUL???! Imi fac cruce cu ambele maini daca e cazul si daca discutia aceasta e cauza! |
|
Scris pe 15 Noiembrie 2008 la ora 17:30 |
am observat… imi pare f rau Ultima postare de la noryshor: Leapsa lepselor |
|
Scris pe 16 Noiembrie 2008 la ora 9:40 |
Nory, poate ii scrii tu ceva pe privat si cauti s-o convingi ca reactia ei e total deplasata si exagerata, sa nu zic copilareasca. De la o simpla discutie in contradictoriu (discutie care personal mi-a parut totusi foarte interesanta!), ce nu stiu sa fi depasit undeva limitele bunului simt si obiectivitatii, ajungem sa procedam astfel?! Daca intr-adevar e valabil ce s-a intamplat, mi se pare total absurd si de neinteles |
