Sunt desteapta? Ma imbrac prost |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 de Cristi
Comenteaza »
Si la barbati exista o dilema asemanatoare: e bine cunoscut ca cei ce apar cu functii sociale importante, bani, succes social si financiar, se bucura de mai multa trecere la femei. Ca sunt apreciati cu precadere pentru banul din buzunar si potentialul de furnizori, nu pentru calitatile lor umane. Ce-ar trebui sa facem? Sa aparem ca niste sarantoci? Cu riscul de-a trece drept niste incapabili si la cele care poate ne-ar fi judecat corect, pentru ceea ce suntem? Acelasi lucru se intampla si la femeia de cariera, ce nu-si mai ingrijeste tinuta. Daca, e drept, pot scapa de privirile libidinoase ale barbatilor-masculi, ce eticheteaza femeia doar dupa culoarea blonda a parului, risca sa lase o impresie gresita fata de cei (multi) care au criterii mai normale. Ne place, o spun deschis, femeia care e inteligenta, dar si frumoasa. Si care nu-si suprima voluntar frumusetea, sa-ndeparteze doar o anumita categorie de indivizi. Ca femeia care nu se mai ingrijeste risca sa denote lipsa de respect fata de ea insasi. Etichete: Femei, Reflectii Articole similare |
40 comentarii
|
Scris pe 10 August 2007 la ora 21:36 |
depinde ce inseamna a te ingriji ? faptul ca se imbraca mai simplu nu inseamna ca denota lipsa de respect fata de ea insasi, ci pur si simplu uneori nu vrea sa atraga atentia , si nu neaparat a barbatilor cat a femeilor care nu se simt in largul lor langa ea daca ea impresioneaza pe mai multe planuri, si e nevoita sa lucreze cu ele destul de des inteligenta femeii nu se de vede in modul cum se imbraca ci in ceea ce reuseste sa faca dincolo de aspectele ei fizice sau aparente |
|
Scris pe 10 August 2007 la ora 21:46 |
Absolut. Ma gandeam mai ales la genul de imbracaminte ce duce la pierderea feminitatii: pantaloni barbatesti, sacou, tunsoare scurta… Daca ai picioare/glezne frumoase, sunt de acord ca nu trebuie nici sa provoci cu o fusta pana la chiloti. Dar a purta o fusta/rochie convenabila inseamna oare ca tot departamentul va saliva la acea imagine sublima? La ultima ta remarca, desigur ca inteligenta e una, imbracamintea alta. Dar cum spuneam, barbatul normal apreciaza femeia desteapta, dar SI atragatoare. La fel cum femeia normala apreciaza barbatul uman, dar SI capabil |
|
Scris pe 10 August 2007 la ora 21:47 |
Ai dreptate… Pana la urma ar trebui sa existe loc pentru toti. Totusi, da-mi si tu o sugestie: ce-ar trebui sa faca o femeie desteapta si frumoasa ca sa-si pastreze feminitatea si in acelasi timp sa fie si lasata sa-si vada de treaba, sa fie tratata cu respect si apreciata pentru ambele calitati? Si aici nu ma refer la grupul acela restrans de barbati care stiu sa aprecieze asa ceva, ma refer la cei care sistematic cauta doar “trupuri” si doar asta vad? |
|
Scris pe 10 August 2007 la ora 22:04 |
asel, esti de acord cred ca ce deranjeaza sunt de fapt EXTREMELE, in atitudinile barbatilor. Priviri vizibile, dar acceptabile, ar trebui sa maguleasca. Gandeste-te cate femei sunt pe lumea asta care-ar dori ca barbatii sa-ntoarca si dupa ele capul… O scurta istorisire cu rol de fabula PS (la intrebarea “retorica”): |
|
Scris pe 10 August 2007 la ora 22:14 |
Io stiam ca barbatul are intotdeauna dreptate! Acuma depinde de punctul de vedere al fiecaruia…Ca multi se cred barbati, asta se stie… da’ daca ma apuc io acuma sa fac o lista cu calitatile pe care trebuie sa le indeplineasca o chestie de gen masculin ca sa se ridice la rang de “barbat”…(in ochii mei, biensur…):)))))) Cred si io ca discutiile in contradictoriu cu sexul feminin nu trebuie sa existe dar asta daca ma gandesc la femeile alea dintr-un post anterior de-al tau…Ca cu alea chiar n-ai nici o sansa. Mai bine bei o bere… |
|
Scris pe 10 August 2007 la ora 22:29 |
te-ncurajez cu lista, imi dai de stire cand o pui pe blog |
|
Scris pe 10 August 2007 la ora 23:19 |
Iti dau, iti dau, cum sa nu! Da’ o sa mai treaca putin timp. Am eu motivele mele (e secret deocamdata Am re-vizitat postul si am vazut ca s-au intamplat multe in lipsa mea. Da’ mi-am bagat si eu putin coada… |
|
Scris pe 10 August 2007 la ora 23:36 |
O femeie desteapta intotdeauna se imbraca cu gust. Punct! Femeia de cariera nu e intotdeauna si o femeie inteligenta. |
|
Scris pe 10 August 2007 la ora 23:39 |
whiteeagle74 – Simplitatea unei femei care stie, se pricepe cand e cazul sa epateze si cand sa se amestece printre altele, e dovada de inteligenta! |
|
Scris pe 10 August 2007 la ora 23:56 |
“O femeie desteapta intotdeauna se imbraca cu gust. Punct!” Martisor, e-a nu stiu cata oara c-o spui mai bine decat mine! |
|
Scris pe 11 August 2007 la ora 0:16 |
Sunt berbeaca si-am parul la fel de zburlit ca leul, d’asta!! |
|
Scris pe 11 August 2007 la ora 2:08 |
sicer, cand eram student, ma prezentam pentru o slujba imbracat elegant, iar doamna de la resurse umane imi dadea intotdeauna un post care mi se potrivea pt ca eram “frumusel si prezentabil”. Si ramaneai pe acel post… Nu prea mai conta ca puteai avansa, sa iti dea un birou frumos, nu! Trebuia sa te fatai pe coridoare cu cafele ca sa fii vazut, dadea bine la imaginea companiei! |
|
Scris pe 11 August 2007 la ora 2:17 |
Tocmai m-a straflgerat o amintire: o prietena de-a mea, terminase facultatea si mergea la interviu. venise de la ea din provincie pt asta. Dau de ea si o intreb unde merge, ea zice ca la interviu. Cat de gentleman is eu, mi-a scapat un “in halul asta?!” Avea un pulover de o culoare cam stridenta, niste blugi cam demodati, arata ca, scuzati expresia, o taranca de la coada vacii. Mi-a zis ca nu poate sa se gateasca, pt ca nu vrea sa isi faca angajatorul impresie aiurea. Cred ca nu am vazut-o vreodata imbracata asa urat:d |
|
Scris pe 11 August 2007 la ora 9:36 |
Mărţişor a scris atât de bine şi de concis încât, de lene si ca să nu fiu “redundantă”, subscriu la opinia ei… Hmmm, şi tinerică, şi frumuşică, şi inteligentă… Băieţi nu-i de pierdut vremea…Apropo,cum te imbraci? |
|
Scris pe 11 August 2007 la ora 9:37 |
Dar de fapt ai spus-o: cu gust! |
|
Scris pe 11 August 2007 la ora 9:56 |
Chiar daca se tot vehiculeaza ideea ca haina face pe om si s-ar putea spune foarte multe pe aceasta tema, depinde de contextul in care este judecata femeia aleasa ca subiect aici. |
|
Scris pe 11 August 2007 la ora 15:32 |
dap,ai dreptate:) femeile si noi fetele trebuie sa ne ingrijim…Si nu trebuie neaparat sa o facem pentru a trezi admiratia barbatilor,ci ca un semn de respect fata de tine insati si pentru a te simti bine in pielea ta:) |
|
Scris pe 11 August 2007 la ora 20:31 |
Marinela, comentariul tau e in doi peri si nu i-am gustat poanta. O femeie care deliberat nu se mai imbraca cu gust gandind ca asa o sa fie apreciata pentru inteligenta, nu prea da dovada de desteptaciune. Aceasta era ideea cu care si eu sunt total de acord. Ai alta opinie? As aprecia sa te mentii la aceasta. |
|
Scris pe 11 August 2007 la ora 22:03 |
eu ma imbrac frumos si in casa! musai ca sunt fooarteee inteligenta! |
|
Scris pe 12 August 2007 la ora 4:16 |
@did – da, si eu, cand imi pun geaca de piele ma simt de doua ori mai destept @FaraAripi – exact: te-mbraci intai de toate pentru tine insati, nu sa iei mintile, dar nici ca sa dai peste nas barbatilor @greenfield – mda, stiu ca-s multe ramificatii posibile @eunsumi – exemplul e excelent. Sa nu fim impartiali, eu imi amintesc de cazuri in care barbati cu matreata si gulere roase se prezentau prin interviuri. Pesemne ca sa fie apreciati dupa cat mai multe … “bile albe” @viatanoastra – sincer, deseori imi imaginez cate avantaje as fi avut sa fiu femeie cu craci misto |
|
Scris pe 20 August 2007 la ora 8:22 |
Nu se poate face comparatie intre inteligenta unei femei si gustul ei de-a se imbraca. Am intilnit femei foarte inteligente care nu aveau gust/timp sa-si aleaga/combine imbracamintea. Cum erau platite sa rezolve probleme complexe, faptul ca se imbracau curat, simplu si uneori fara gust nu le facea sa para cu nimic mai prejos. Au fost angajate sa-si utilizeze materia lor cenusie si nicidecum sa-si etaleze vestimentatia. Respectul/admiratia le-au impus in mod natural prin putera mintii lor si evident ca au intrat in competitie directa cu sexul opus. Nimeni nu mai avea dubii in ceea ce priveste aprecierea si recunoasterea lor profesionala. Cred ca aici se afla cheia raspunsului la intrebarea de ce o femeie frumoasa si inteligenta, chiar daca stie sa se imbrace, alege sa-si etaleze, pe perioada consacrarii, numai materia ei cenusie. Ea doreste sa elimine dubiile in ceea ce priveste promovarea ei. Nu vrea sa fie perceputa ca a fost promovata datorita ochiilor ei frumosi sau corpului ei ispititor. Este o problema de perceptie, intr-o societate care judeca in mod simplist ca femeia ajunge sa fie recunoscuta profesional/promovata numai datorita look-ului. |
|
Scris pe 31 August 2007 la ora 0:42 |
@alexaphi – iti respect desigur parerea, dar intrebam eu: voi cum ati privi un barbat care, din motive oarecum similare (sa nu fie curtat pentru bani) incepe si se-mbraca precum un sarantoc? |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 20:20 |
eu nu inteleg bine la ce te referi Cristi cand spui ca ’se imbraca mai prost’ sau ‘nu se ingrijeste’: legat de barbati: legat de femei: si mai e ceva ce nicidecum nu inteleg: cata vreme esti tanar si iti cauti perechea, inteleg sa faci tot ce poti ca sa-i faci pe ceilalti sa intoarca dupa tine capul, dar o data ce esti casatorit, ce importanta mai are asta?! Ultima postare de la noryshor: Hello! |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 20:29 |
* profesorul pe care l-am pomenit in viziunea unora probabil se imbraca precum un sarantoc, in viziunea mea: modest. si totusi ca barbat era foarte carismatic, de o inteligenta sclipitoare, cu un zambet cuceritor. cine se mai uita la hainele lui? Ultima postare de la noryshor: Hello! |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 20:46 |
@Noryshor – spui singura ca la profesorul acela n-ai remarcat nici o schimbare dupa ce s-a imbogatit. Eu tocmai opusul il remarcam la unele femei, care trec subit numai la pantaloni, veste negre incheiate pana la gat, pantofi plati, de cum isi baga in cap ca trebuie sa devina “femei de cariera”. Isi suprima deliberat feminitatea, crezand ca astfel le iese in evidenta (doar) creierul. Si nu, a te imbraca prost stiam ca nu duce deloc cu gandul la murdarie Tu evidentiezi prea mult extremele, iar a NU te imbraca “prost” nu-nseamna nici sa vii cu decolteul pana la buric, nici cu fusta pana la chiloti |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 21:21 |
“a te imbraca prost nu duce deloc cu gandul la murdarie” – ok, dar nici purtand “pantaloni, veste negre incheiate pana la gat, pantofi plati” nu mi se pare ca inseamna ca esti imbracata prost. cred ca nu cadem de acord in ce inseamna “a te imbraca prost.” dar un barbat cum isi poate ascunde/suprime barbatia? ca nu-mi dau seama, sincer. revenind… din ce am inteles ca spui, mie nu mi se pare deloc ca ar si lipsa de respect pentru propria persoana – asa cum spui tu – sa te imbraci ca femeie in negru de sus pana jos si sa-ti ascunzi feminitatea. e alegerea fiecareia. o femeie poate fi mai atragatoare si mai carismatica – desi e imbracata asa – decat alta imbracata dupa ultima casa de moda, dar care are o figura fixa, imobila si te trateaza de sus. (poate sa aiba si cel mai nemaipomenit corp.) iar un barbat, la fel. la prima vedere vedem hainele, dar dupa un timp, nu le mai vedem si-atunci? ce are mai mare importanta? frumusetea, feminitatea, vine din felul de-a ne purta, din blandetea pe care o avem sau nu o avem, dintr-un zambet cald, din tonul vocii, din felul in care il privim pe cel din fata noastra, _din_interior_. probabil pentru un barbat feminitatea vine din altceva – nu stiu… eu cam asa vad toate astea. ca femeie, fiind casatorita, ce importanta are daca esti admirata de toti barbatii de pe strada sau nu? daca intorc sau nu capul dupa tine? importat e sa fii cea mai frumoasa femeie pentru sotul tau. restul barbatilor sunt doar niste oameni, la fel cum sunt si restul femeilor. – la asta ma refeream. Ultima postare de la noryshor: Hello! |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 21:34 |
Oare exista femei care se imbraca prost intentionat? me siderata Nu cred ca pot sa-mi imaginez asa ceva Ultima postare de la gabriela: The sun also rises |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 21:41 |
@gabriela: pe de alta parte degeaba intorc toti capul dupa o femeie, daca pentru sotul ei a devenit banala si stupida. strada nu mi se pare deloc un bun barometru Ultima postare de la noryshor: Hello! |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 21:44 |
Ei da, ai mare dreptate. Frumusetea e pana la urma relativa. Iar barbatilor cred ca le plac provocarile. Si vanatoarea Ultima postare de la gabriela: The sun also rises |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 22:32 |
Meey, voi ati trecut la tachinari? @Noryshor – vad ca avem pareri diferite, dar nu inteleg de ce depui atata patos pe acest subiect @Gabi – …da |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 22:36 |
…cred ca am inteles ce vrei sa spui cristi: nu-ti plac femeile, fie ele destepte, care isi distrug/sau mascheaza feminitatea numai pentru a fi luate mai in serios de barbati, pentru a fi luate ca niste barbati. dar atunci asta nu are legatura _doar_ cu felul in care se imbraca ci si cu felul lor de a fi, de-a vorbi etc… se transforma in femeia-barbat, o priveliste nu tocmai placuta pentru unii barbati. am inteles bine? daca da, atunci poate de la titlul: Ultima postare de la noryshor: Hello! |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 22:41 |
nu vazusem postul tau. in fine, sanatosi sa fim! Ultima postare de la noryshor: Hello! |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 22:42 |
da, cam asta era ideea Si nu, nu le sta nici bine. Iar carierismul nu trebuie sa duca spre stergerea personalitatii, nici la nivel de imbracaminte. Si inca o data (ca prea sarim repede din orice spre tendinte sexuale): NU E VORBA de sexualitate. Nu am enuntat parerea asta fiindca duc eu personal lipsa de picioare goale sau sani dezveliti |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 23:44 |
nu mi-am dat seama ca ‘depun atata patos’. doream doar sa-mi justific afirmatiile. Ultima postare de la noryshor: Hello! |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 23:48 |
…Dar mi-a placut mult ca te-a prins subiectul |
|
Scris pe 7 Septembrie 2008 la ora 23:56 |
in nici un moment nu le-am luat drept misogine. Ultima postare de la noryshor: Hello! |
|
Scris pe 8 Septembrie 2008 la ora 4:29 |
Si mie imi plac femeile imbracate bine care arata a femeie si nu a barbat. Ca sa fac o paranteza, sa-mi fie scuzata, mie personal de exemplu nu-mi plac femeile care se apuca de sporturi pur barbatesti: box, lupte din alea sangeroase si altele care nu-s pentru ele. Femeia trebuie sa fie gingasa, frumoasa si isteata! Ultima postare de la snowalker: “Claxonati daca urati tiganii!” |
|
Scris pe 18 Noiembrie 2008 la ora 21:58 |
Hai sa-mi spun si aici parerea daca tot am inceput sa iti iau articolele la rand. Femeia inteligenta si prost imbracata e bine f_ _ _ _a bine acasa si nu mai are nevoie de validare fizica in societate. Cand am spus cuvantul ala cu multe linii m-am referit la toate aspectele mentale ale lui. Mai da si societatea rateuri, nu doar natura. Eu prefer sa le ignor si se vor autoexclude singure social. In cazuri specifice le atrag atentia in mod personal si atunci se schimba lucrurile. In fond nu e cel mai urat lucru pe care il vedem la televizor. Si daca nu l-am vedea, n-am mai avea ce comenta. Iar despre boxeritele lui snowalker, ele au o feminitate superba, trebuie doar sa o descoperi. Iti recomand un film, strict pentru tema: Million Dollar Baby. Femeile sunt la fel de potrivite in orice postura la fel ca si barbatii. Unele da, altele nu, unii da, altii nu. Nici tu nu esti bun de fotomodel! Dar ne putem mandri, sa zicem cu … Mihaela Melinte! |
|
Scris pe 20 Noiembrie 2008 la ora 2:38 |
@Alpha – intreaba orice femeie daca-i intr-adevar asa si te va contrazice. Ca cele care se imbraca sexy/misto n-o fac neaparat ca umbla dupa …vorba ta. Ci pentru ele insele. Le place sa arate bine. De multe ori competitioneaza intre ele, fara sa le pese de ce zice barbatul. Am vazut Million Dollar Baby. Si? Pe Hilary Swank o vazusem prima oara in Karate Kid, intr-un alt rol “muscular”. Tipa e actrita excelenta si arata bine. Dar in Million Dollar nu mi-a placut deloc, era oribila. Sa nu comparam insa cinematografia cu viata de toate zilele, ca-i diferit. Eu fotomodel? |
|
Scris pe 21 Noiembrie 2008 la ora 14:08 |
Asta e o alta discutie cu ce intrebam sau nu femeile. Psihologia, pe care am studiat-o in aprofunzime spune ca imaginatia ei romantica intotdeauna spune ceva contrar fata de ce gandeste si actioneaza. Deci ai perfecta dreptate cu ceea ce iti va raspunde orice femeie, dar legea atractiei consemneaza ca strafundul e opusul:) Parca a mai scris un prieten sa le respecti si sa nu le intrebi nimic, ci doar sa le ajutam sa se exprime (chiar si imbracandu-se bine). |

Citesc frecvent despre femei atragatoare, ce vor sa fie apreciate pentru inteligenta lor, si care-ncep sa isi suprime aspectul fizic imbracandu-se mai prost. La prima vedere explicatia are sens: cum majoritatea barbatilor sunt instantaneu atrasi de fizic, calitatile reale pentru care femeia ar dori sa fie mai ales recunoscuta ar putea trece pe planul doi.