Photoree si bloggerii romani |
|
Scris pe 14 Iulie 2008 de Cristi
Comenteaza »
Auzisem de cateva luni de Photoree, dar abia acum 2-3 zile am apucat sa-mi fac cont. E-o aplicatie Web 2.0 interesanta, din gama celor care extind functionalitatea altora existente. In cazul de fata, e un sistem de recomandari (pe baza voturilor utilizatorilor inregistrati) ale imaginilor Creative Commons din Flickr. Pozele indexate (citesc c-ar fi peste un milion in baza de date) sunt de-a dreptul superbe. Recomandarile nu functioneaza (inca?) perfect, dar situl e cu siguranta ceva novator si – dupa cum au consemnat atatia, de pe tot globul – are sanse la o mare reusita. Site lansat la sfarsitul lui decembrie anul trecut, traficul estimativ de pe Photoree pare azi de peste zece ori mai mare decat cel al …”celui mai mare blogger roman”:
Dezamagit sunt insa de publicitatea aproape inexistenta ce s-a facut sitului acestuia de catre bloggerii romani. Si ma refer cu precadere la auto-intitulatii “A-List”, la spammerii ce se pretind mari informatori prin lumea virtuala, la cei de care mass-media face in general haz si ii catalogheaza drept teribilisti. Caci Photoree e realizarea unui roman, iar Daniel Racovitan e acelasi care a creat colegi.ro, cafeneaua.com si ghidoo.ro. Pe Google, gasesti abia prin pagina a opta vreo insemnare scurta si aproape nebagata in seama de la Zvoner, la Carmen Holotescu (promotoarea de varf a web-ului romanesc) un update mai mult critic, anexat la un articol despre CompFight (o alta aplicatie de indexare Flickr, care mi-a scos la o simpla cautare cele mai neasteptate fotografii, mai nimic in legatura cu ce dorisem eu), si nu pot sa ma uit decat cu amaraciune la comentariul mai vechi al lui Daniel de pe alt blog:
Asta era postat pe 28 decembrie 2007. Din graficul anterior, se vede simplu cata nevoie avea produsul lui Daniel de publicitatea teribilistilor blogosferei romane. Cu sau fara ei, un produs bun starneste reactii, review-uri si “bagari in seama” din toata lumea, si n-ai efectiv nevoie de “validatorii” de pe la noi. Daniel Racovitan nu mi-e amic. Doar ne-am intersectat de cateva ori pe virtual, in situatii diverse. Ultima oara apreciindu-i sincer realizarea cu Ghidoo. Iar acum, la fel, recunoscandu-i in Photoree un alt produs cert interesant, care mai poate fi desigur imbunatatit, dar care a primit deja validarea internationala. Nu pot decat sa il felicit sincer pentru aceste realizari. Si poate le mai vine mintea la cap si infumuratilor din blogarimea romana “de varf”, sa-nceapa sa recunoasca fara ifose de primadone ce se creaza cu adevarat bun pe virtual de catre alti romani. Etichete: Actualitate, blogosfera, Romanisme, Stiri, Tehnice Articole similare |
26 comentarii
|
Scris pe 15 Iulie 2008 la ora 2:14 |
Buna, Acum am aflat ca este scrisa de un roman, bravo. Probabil un blog in care Daniel sa-si prezinte proiectele ar fi fost util. O cautare a mentionarilor photoree in pagini romanesti gaseste destul de multe note pe bloguri romanesti si toate apreciative. Numai bine, |
|
Scris pe 15 Iulie 2008 la ora 2:30 |
Carmen, pe google.ro am gasit 62 de intrari in “pagini scrise in limba Romana”, 45 “din Romani”, si n-am gasit un singur blogger “mare” (barosanii ce se dau tari cu informarea, stii tu… De acord ca nici Daniel n-a cautat sa-si faca reclama la romani. Sau ma insel (vezi ce scria mai sus)?… PS: Tot ne facem ca nu vedem, nu-i asa? Numai bine si tie… |
|
Scris pe 15 Iulie 2008 la ora 3:34 |
Salut Cristi, Multumesc ca ei semnalat chestiunea. Photoree a fost lansat pe 7 ian. 2008. E relativ la inceput dpdv al functionalitatilor si este “under heavy development”. La lansare a fost anuntat pe listele de discutii romanesti I-p-A, WebExpert si Prowebdesign. L-am mai mentionat si pe vreo 2-3 bloguri, de fiecare data in comentarii on topic. Blogerii din domeniu au fost deci la curent cu lansarea. Reactiile blogosferei romanofone? Cvasi-inexistente si relativ tardive comparandu-le cu cele internationale (US, Germania, Spania, Italia, Portugalia, India) care sunt nu numai mult mai numeroase dar si foarte pozitive si incurajante. Explicatii se pot gasi, bineinteles. Cert e ca am remarcat o apatie / indiferenta / impermeabilitate ciudata in blogosfera romanofona fata de acest proiect. Ca efectiv asta nu prea ma afecteza, targetul fiind international, e alta poveste — era pur si simplu o constatare. |
|
Scris pe 15 Iulie 2008 la ora 4:13 |
Daniel, Multumesc de feedback. Eu de-asta m-am referit la produsul tau in contextul lipsei publicitatii de la bloggerii romani, fiindca imi dadeam bine seama ca nu mentionarea pe blogul meu relativ modest ti-ar ajuta cu ceva, ci ar fi fost cazul ca cei ce stiau totusi de Photoree sa dea o mica mana de ajutor la inceputuri, ca doar era vorba de un produs interesant scos de un roman. Indiferent daca traiai in strainatate sau nu erai in gratiile vreunui infumurat din A-list, era consider de datoria lor sa informeze, ca tot se bat cu pumnii in piept c-o fac mai bine ca presa. E regretabil ce se intampla si-mi pare sincer rau. Noi doi cunoastem desigur modul mai detasat si ne-mafiot in care procedeaza cei din afara, iar dorinta mea simpla e sa ii vad candva si pe romani la acelasi stadiu de etica si mentalitate. Anyway, mult succes cu dezvoltarea in continuare a site-ului. E un produs de calitate, pozele selectionate sunt cum ziceam superbe, poate in timp reusesti sa introduci si niste filtre (dupa tag-uri, keywords sau categorii), tu stii mai bine daca se poate si daca intr-adevar utilitatea e de ordin general. Iar daca tot strainii ajung sa recunoasca mai bine decat romanii meritele unui produs de calitate scos de un roman, cei din tara n-au decat sa-si roada degetele de necaz si de durerea caprei vecinului. Pacat doar ca ramanem cu gustul amar al zicalei “nimeni nu-i profet la el in sat”… |
|
Scris pe 15 Iulie 2008 la ora 4:54 |
Bineinteles ca orice ajutor, cat de mic, conteaza, chiar si daca e vorba de un feedback negativ. Anyway, ar fi trist ca “impermeabilitatea” asta sa fie din motive de “capra vecinului” sau “nimeni nu-i profet la el in sat”. Nu pot decat sa las timpul sa decida daca situl are vreo utilitate. In orice caz, noutati vor aparea chiar foarte curand, asa ca ramai pe faza |
|
Scris pe 15 Iulie 2008 la ora 8:42 |
Interesanta informatie! Nici eu nu auzisem de resursa respectiva! |
|
Scris pe 16 Iulie 2008 la ora 6:55 |
Eu am aflat demult de tot de Photoree de pe Ghidoo. L-am votat, i-am pus si comentariu, si apoi le-am spus tuturor prietenilor despre el. Cel mai tare m-a surprins reactia unei prietene romance care-mi trimitea tot timpul poze de pe flickr si care eram convins ca se va bucura tare de Photoree. S-a suparat, mi-a spus ca nu are timp de-asa ceva si ca sa n-o mai deranjez pe astfel de teme. Deh, oamenii-s refractari la nou. M-am gandit apoi sa scriu un post despre Daniel, initiatorul atator proiecte interesante. I-am dat un add pe facebook, in ideea de a-l cunoaste mai bine, si el mi-a raspuns negativ, cum ca el nu accepta straini pe fb. Desigur, it’s his prerogative. In contrast, Jimbo Wales, creatorul Wikipedia, pe care nici nu mai stiu cum l-am cunoscut, continua sa ma invite la petrecerile lui de-acasa, si eu il refuz politicos fiindca n-o sa ma sui in avion pentru asta. |
|
Scris pe 16 Iulie 2008 la ora 7:59 |
@zamolxis: pe facebook ii adaug in general doar pe cei pe care ii cunosc personal, sau cu care am avut deja cat de cat de-a face online; daca vrei sa ma cunoscti mai bine ma poti contacta pe yahoomessenger de exemlpu (asa cum sugerez pe racovitan.com); n-ai de ce s-o iei personal; |
|
Scris pe 16 Iulie 2008 la ora 8:01 |
Si eu urmaresc de ceva timp pozele de acolo, sunt intr-adevar superbe. Multe din ele pot fi sursa unor frumoase povesti de pus pe blogul oricaruia dintre noi. Ultima postare a lui Cristina: Timpul |
|
Scris pe 16 Iulie 2008 la ora 8:21 |
ce e interesant e ca userii le gasesc utilitati din cele mai diferite… de exemplu cunosc pe cineva care le foloseste ca sursa de inspiratie pentru tablourile pe care le picteaza |
|
Scris pe 16 Iulie 2008 la ora 8:24 |
Asta mi se pare si un un mod de a face publicitate site-ului… Ultima postare a lui Cristina: Timpul |
|
Scris pe 16 Iulie 2008 la ora 9:03 |
@Zamo – iti inteleg punctul de vedere si dezamagirea, in sensul ca fiecare din noi avem poate vanitatile si capriciile noastre. Sau reactionam uneori intr-un mod pe care altii pot sa-l puna (poate pe nedrept) pe seama unor asemenea cauze. N-as vrea sa dezgrop mortii sau sa insinuez ceva negativ, dar am avut si eu, demult, neintelegeri asupra anumitor reactii, de la Daniel sau vreun altul. Si sunt convins ca, tot asa, or fi ramas si altii cu vreun gust amar in urma modului in care am reactionat eu insumi in unele situatii… De ce ma refeream insa aici cu precadere la bloggerii din A-List (nu la noi, ceilalti)? Fiindca EI sunt cei care ar trebui cu precadere sa se maturizeze mai mult, sa detaseze meritele evidente ale unui produs (ce-a capatat deja recunoastere internationala) de eventualele neintelegeri, retineri sau chiar invidii pe care le-ar putea avea fata de creatorul lui. Mi se pare de-a dreptul grotesc ca bloguri-spam ca al vreunui Blogatu sa tot fie mentionate pe-acolo (ca deh, baiatu’ e totusi parte din gashca), in timp ce un Photoree sa nu fie nicaieri consemnat pe siturile lor. |
|
Scris pe 16 Iulie 2008 la ora 9:30 |
@Cristi: sunt de acord cu tine ca promovarea lui Blogatu’ in ciuda unor proiecte precum Photoree, si chiar si Ghidoo sau Blogoree este penibila. Nu am luat catusi de putin personal chestia cu fb, si nu-i chestie de vanitate. Si chiar daca m-as fi apucat sa scriu un articol despre Daniel, nu cred ca asta ar fi avut un impact major. N-as fi luat-o personal nici daca Jimbo Wales nu ma invita la petrecerile lui Ce-am vrut sa spun este ca vina nu este totusi numai a marilor bloggeri – pe care nu-i cunosc, oricum. Mai degraba, autorii proiectelor care merita intr-adevar promovate sunt mai priceputi in a le crea decat in a le promova. Iar marii bloggeri, carora le tot atasam o super-constiinta civica n-au ajuns acolo datorita ubuntului lor – definitia desmond tutu. Mai degraba, e o combinatie de noroc, oportunism si-n unele cazuri inteligenta. Constiinta civica s-ar putea sa fie chiar profund daunatoare succesului in blogosfera, intrucat timpul pierdut promovandu-i pe altii e timp luat de la SEO si mai stiu eu ce fac ei. Nu in ultimul rand, eu te citesc si te am in blogroll pentru ca avem cate ceva in comun si suntem prieteni intr-o masura mai mare decat suntem cu marii bloggeri de pilda. Acord blogului tau mai multa atentie si importanta decat marilor bloggeri, chiar cand nu sunt de-acord cu ce zici si e normal sa fie asa. Si probabil la fel se-ntampla cu Zoso si Blogatu de pilda. Acestea fiind zise, persistenta Blogatului in top in ciuda nulitatii este oarecum trista. Dar o poti privi ca o provocare sa-i iei locul, daca te consideri mai bun. Asta-i valabil si pentru mine @Daniel: No harm done |
|
Scris pe 16 Iulie 2008 la ora 9:57 |
@Zamo – ai fost tare cu finalul! Silinta pe care eu unul mi-o dau de mai multa vreme (cam in zadar, din pacate), e sa ii fac totusi sa inteleaga pe unii mai cu mintea pe umeri din acea A-List (Manafu, Subiectiv, Comanescu, Rosca, Ciubotaru etc) ca ei sunt cei care ar trebui sa ii influenteze si pe micii spammeri sau bloggeri afaceristi sa devina mai impartiali si sa promoveze si un alt gen de continut. Altfel, blogosfera romana apare vrei-nu vrei sub amprenta dominanta a “bloggerilor onanisti” prezentata de alde Tuca. Ar fi mai multe de spus, dar n-as vrea sa ma intind la subiectul acesta despre Photoree, unde din pacate am deviat deja cu chestii anexa… |
|
Scris pe 16 Iulie 2008 la ora 16:08 |
PS: @Zamo, am gasit si eu zilele trecute un “salut” pe GMail Messenger de la tine. Zau nu stiu cand l-ai trimis, ca chat-ul acela am inceput sa-l folosesc doar recent, cand m-a contactat altcineva prin el. Ti-am zis doar ca nu cumva sa crezi ca si eu te-am ignorat in mod deliberat. |
|
Scris pe 17 Iulie 2008 la ora 18:10 |
[...] la usa, cu incercari de spamare si comentarii total naroade. De pilda, omul e foarte afectat ca i se duce naibii reputatia cu traficul. Imi baga epitetele murdare, apoi se face ca aduce argumente viabile. Si imi trimite linkuri de pe [...] |
|
Scris pe 17 Iulie 2008 la ora 23:06 |
Daa, tare amuzant Bozo ala. Sau Zozo, cum i-o zice. Cand ma refeream la coverage-ul Photoree la A-listeri, nu il includeam in lista si pe Bozo. Pardon, Zoso. Ii incudeam pe cei care intr-adevar au ceva de zis in domeniu si care au o oarecare reputatie. Nu ma refeream la parveniti care s-au trezit dintr-o data cu cateva minute de antena si care devin instantaneu isterici. Si acum gata, pt mine, subiectul cu Bozo e history, deja i s-a acordat nemeritat de multa atentie. PS: tocmai am gasit o similaritate intre Bozo si troli. Da, Bozo este un troll al blogosferei. Cata vreme i se acorda atentie, exista. |
|
Scris pe 17 Iulie 2008 la ora 23:33 |
Venise si pe-aici, cu mitocanii si denaturari la adresa ta si-a mea Ceva trebuie insa facut, in timp, sa sensibilizam si oameni mai decenti ca virtualul romanesc merita si-o alta imagine decat cea impregnata de respectivul. Stiu c-o sa se ia si remarca asta drept anti-zoso, dar putin imi pasa de personajul respectiv. Ca-i vorba doar de valorile in care cred, de jena care ma cuprinde vazand doar atitudini de la coltul gardului si de faptul ca mass-media, in ansamblu, priveste blogosfera prin imaginea catorva galagiosi cu priza la cocalari. In rest, sunt absolut de acord cu tine, ca i-am “mirosit” si eu demult stilul |
|
Scris pe 18 Iulie 2008 la ora 4:59 |
UPMNEA Ultima postare a lui zamolxis: Dr. Kegel, mi-a cazut uterul! |
|
Scris pe 19 Iulie 2008 la ora 5:23 |
“(…) Am gasit azi PHOTOREE.com, un site creat de un roman in care poti cauta fotografii de pe Flickr in functie de filtrele tale personale, votand ce photo iti place si ce nu (…)” |
|
Scris pe 20 Iulie 2008 la ora 5:04 |
1. daca vreti sa va declarati fani, am creat pagina Facebook a proiectului 2. acum Photoree ofera si image bookmarking have fun! |
|
Scris pe 20 Iulie 2008 la ora 13:53 |
[...] Mai recent, Daniel Racovitan invita pe cei care au cont pe Facebook sa se alature ca fani ai lui Photoree. Nu poate decat sa ma bucure faptul ca tot mai multi romani descopera acest portal de recomandare de imagini. [...] |
|
Scris pe 29 Iulie 2008 la ora 11:50 |
“PHOTOREE este o aplicatie online dezvoltata de Daniel Racovitan care isi propune sa devina atit un sistem de bookmarking pentru pozele gazduite de Flickr, dar mai ales un sistem de recomandare.” http://dinfotoliu.ro/2008/07/28/navigheaza-eficient-placut-in-flickr/ |
|
Scris pe 13 August 2008 la ora 1:45 |
Photoree prezentat pe Mashable.com “8 Cool Tools for a Different Photo Viewing Experience” |
|
Scris pe 14 August 2008 la ora 2:04 |
Dupa Mashable.com, CNET.com face si el o analiza a serviciului Photoree: “Explore photos by taste with Photoree If you like Flickr’s explore section but want something with a little articol complet: |
|
Scris pe 7 Noiembrie 2008 la ora 23:00 |
[...] Cristi am descoperit un site cu fotografii super: http://www.photoree.com. Creatorul este un roman, Daniel [...] |

