Discutie intre “straini” |
|
Scris pe 14 Iunie 2008 de Cristi
Comenteaza »
[Extrase dintr-o discutie reala, de-acum cateva luni, intre mai multi emigranti din Canada, SUA sau lucratori temporari romani aflati prin strainatate] - Nu stiu la ce pierzi tu timpul cu blogul, ca majoritatea alora din tara tot tarani prosti au ramas si nu vad altceva in tine decat unul care-a plecat, care musai o duce imparateste si sare dintr-o distractie in alta. Cu stampila de “capsunar” de la toti imbecilii, unul care “s-a lepadat de tara” etc. - Stai ca nu-i chiar asa. Am ramas surprins peste cati oameni de treaba am dat, ca s-au mai schimbat lucrurile… Interesant ca am pe unii intre 20 si 60 de ani, cu care-am mai discutat si pe Messenger. La multi am aflat abia apoi ce varsta au. Neamuri proaste? Da, sunt peste tot (si pe-aici), dar daca din ce scriu (subiecte existentialiste, in general, despre mentalitati, atitudini) reusesc sa fac macar pe unul din zece, chiar unul dintr-o suta, sa-si mai puna intrebari la chestiile ridicole pe care le capeti traind in tara, eu zic ca-i un castig. Ca mentalitatile, cred eu, continua sa tina tara aceea in negura. - Ma rog… Eu de-asta am fugit: de toti dobitocii, escrocii si lichelele de la fiece colt de strada. Nu-s lucruri noi, ca citesti de asta mereu in ziarele din Romania. De cand am plecat insa, vad ca nu mai am dreptul sa spun liber ce gandesc despre Romania si romani, cum au toti pe-acolo. Nu stiu daca romanasii nostri mai isi dau seama ca ne-am schimbat doar rezidenta, dar tot cetateni romani am ramas, cu drepturi egale lor. C-am obtinut intre timp si-o alta cetatenie, asta nu-nseamna ca “m-am lepadat” de prima. Daca votez, cum vine licheaua sa-mi spuna ca eu nu mai sunt roman, deci nu mai am dreptul sa-mi dau cu parerea?! - O fac din frustrare. Poate si ceva complexe de inferioritate. Adevarul e ca multora nici nu poti sa le spui cum o duci exact pe-aici. Daca le spui ca e greu si muncesti mult, ca n-ai facut multi bani, te iau de loser, de ratat (cunosti mentalitatea). Daca le spui c-o duci bine, se uita la tine ca la vaca de muls. - Las’ ca io i-am avut pe socri in vizita pentru o luna: casa, masa, avion, bani de buzunar, cadouri si alte cheltuieli… Mi-au scos peri albi din prima saptamana, ca numaram zilele pana sa se care. Strambau la toate din nas, m-a luat socru-meu intr-o seara ca “n-am fost patriot” (ca am plecat), pana si nevasta-mea ajunsese satula de toate ifosele lor. N-au vrut sa-i aducem in Canada (pe cheltuiala noastra), sa ne ajute cu cel mic. Iar la plecare auzi cu ce tupeu vin: cica sa le dam tot noi alti bani, ca nu le-aduce destul pensia si-ar dori sa mearga la bai. Frate, simteam ca turbez: pai daca tot ii cauti nod in papura aluia care munceste de se speteste printre straini, cum dracu’ mai ai obrazul tot tu sa vii sa-i ceri bani?! Daca-i atat de bine in Romania, stati dracului acolo, dar mancati din munca voastra! Ca noi aici. - Mai, care-ati mai luat plasa cu scheunaturile lor, ca “mor de foame“? Ca eu m-am fentat pe toata linia acum vreo zece ani. Cand m-am dus in tara si am vazut ca stateau 2-3 insi in apartament de 4 camere (care acum e peste suta de mii de dolari, proprietate), in timp ce eu cu barbatu-meu si copiii am locuit vreme indelungata la chirie de doua camere, imi venea sa urlu. De-atunci i-am zis si sotului: gata, de-acum ne ocupam de noi si doar de noi. Nu mai vreau sa aud de dat la neamuri, ca lor mult le pasa! Etichete: Dialog, Diaspora Articole similare |
13 comentarii
|
Scris pe 15 Iunie 2008 la ora 10:45 |
Bai… da. Exista si cazuri d-astea, cum le descrii tu mai sus… dar eu cred ca alea sunt exceptiile si nu regula. |
|
Scris pe 15 Iunie 2008 la ora 12:33 |
Bai… eu nu stiu cat de intinse sau restranse sunt mentalitatile si atitudinile astea, ca barometru n-am, si pe romani ii cam doare de la o vreme undeva de relatia dintre cei din afara si cei din tara. PS: pentru a treia oara am inghitit in sec si ti-am redeschis poarta la mine. Cand vad insa ca, sub acoperirea pseudonimului si avatarului de “latrator”, iti permiti pe alte bloguri (pe unde spusesem ca nu mai dau) sa-mi faci analize la persoana, stau in dubii daca n-am facut iar o greseala |
|
Scris pe 15 Iunie 2008 la ora 14:05 |
Eu zic ca gresesti…(din nou) |
|
Scris pe 15 Iunie 2008 la ora 14:20 |
care “altii”, bai? Mestere, nu te gasesc retard, esti doar un om fara coloana vertebrala, profilul tipic al smecherasului de Romania, care se simte inteligent cand scarma-n dreapta si in stanga, neconditionat. Tu ai vreun principiu de viata, vreun crez, vreo imagine specifica a ce se intampla in lume? Macar eu constat niste distante care s-au creat in timp (intre romanii din tara si cei din afara, intre diferite generatii, intre romani si occidentali) si caut sa arat logic ca genul acela de mentalitati si atitudini nu-s normale. Tu? Chibitzul, smecherasul, bagatorul in seama care cauta sa strecoare oriunde zizanie, poate cf principiului ca anarhia e solutia spre normalitate. Scuze, dar nu-s deloc adeptul unei asemenea “solutii”. In plus, citeste asta, ca-n primul paragraf e vorba de tine. Cata vreme ne coboram la discutii de natura personala, indiferent cate lucruri cu sens o sa mai scoti din tine, eu n-o sa stau la infinit sa discut cu …cainele |
|
Scris pe 15 Iunie 2008 la ora 14:48 |
Am fost si eu in Canada, am prieteni milti chiar si in Vancouver. Totusi, discutia asta pe care ai reprodus-o aici este extrem de trista. Am constatat ca cei plecati cauta tot timpul sa demonstreze ceva. Parca sunt tot timpul in lupta cu ceilalti si cu ei insisi. Vor sa arate lumii intregi, dar mai ales sa se autoconvinga ca au luat decizia corecta atunci cand au plecat din tara. Ultima postare a lui razvanserbu: Bloggerii iau atitudine impotriva Cersitului |
|
Scris pe 15 Iunie 2008 la ora 15:04 |
Sunt de acord ca-i trista, dar nu vad de ce te grabesti sa tragi concluzii pripite. N-am prezentat-o nici ca etalon, dar impresii de-acestea gasesti puzderie, insa oamenii au incetat demult dialogul cu tara, fiindca stii bine ca acesta a devenit aproape imposibil. Vezi ce scriam despre “capsunari”… Iata, si-n reactia ta gasesc (iar) acel element de putina aroganta, de parca are cu adevarat vreunul de pe aici nevoie sa se simta “acceptat” de cei din tara Pana acum 5-6 ani, majoritatea site-urilor romanesti de pe web au fost facute de cei din afara. E imbucuratoare desigur azi patrunderea in masa a celor din Ro pe virtual, dar faptul ca rar mai gasesti bloguri de emigranti nu-ti spune tocmai contrariul la “am avea ceva de demonstrat VOUA”? Eu n-as fi scris nici unul din textele de pana acum daca n-as fi dat de puzderie de plangeri de genul “abandonarii” romanilor din tara. De catre “capsunarii” din afara (care-si vad de-ale lor si putin le pasa cat ii iau jurnalistii la puricat), de catre occident etc. |
|
Scris pe 15 Iunie 2008 la ora 15:27 |
Nu ma intelege gresit. Nu e vorba de tine. Dar, am vazut prea multe cazuri cu cei plecati care erau intr-o stare financiara relativ precara dar care se chinuiau (numai ei stiu cum ) ca sa cumpere masini puternice, ceasuri scumpe si multe alte traznai cu scopul de a-i impresiona pe cei de acasa – stradanie total inutila. Ultima postare a lui razvanserbu: Bloggerii iau atitudine impotriva Cersitului |
|
Scris pe 15 Iunie 2008 la ora 15:34 |
Razvan, nu confunda diaspora romana (c-asa se numesc, nu cum scriu ziarele la voi, “capsunari”, iar cititorii aplauda, ca altfel nu s-ar vinde) cu unii care fac tranzit sa-si cumpere masini de la nemti. Emigranti suntem cei plecati de ani de zile, cu familii deja bine implantate aici (cum spuneam). Exact cum spui, la ora asta majoritatea mai tinem contact doar cu rudele apropiate si prietenii. Nici pe noi nu ne mai intereseaza ce zic politicienii sau ziarele, dar tocmai afirmatia aceasta ar trebui sa-ti dea enorm de gandit, nu crezi? Adica e cat se poate de clar ca, la nivel politic si in mass-media, se-arunca cu rahat. La 18 ani dupa ce speram sa dispara aceste metehne, ele parca s-au accentuat. |
|
Scris pe 15 Iunie 2008 la ora 15:55 |
De fapt, adevaratii capsunari sunt muncitorii sezonieri din Italia si Spania. Ceilalti emigranti nu au nimic comun cu acest termen. Ultima postare a lui razvanserbu: Bloggerii iau atitudine impotriva Cersitului |
|
Scris pe 15 Iunie 2008 la ora 20:17 |
uite un text referitor la asta aici, in care ziar din tara scrie despre campania ziarelor din tara contra capsunarilor |
|
Scris pe 16 Iunie 2008 la ora 1:04 |
Articolele tale pe aceasta tema le-am citit. In schimb, nu am remarcat articolele din ziarele romanesti, chiar daca ele au existat. Citatul tau se refera la un text din Monitorul de Suceava, un ziar pe care eu nu-l urmaresc. Ultima postare a lui razvanserbu: Bloggerii iau atitudine impotriva Cersitului |
|
Scris pe 16 Iunie 2008 la ora 3:26 |
E normal sa ne situam pe pozitii diferite, noi, “cei de acasa”, “voi,cei din dispora” . Si sora mea e plecata in Franta si simt ca ne-am racit cumva pentru ca mereu ajungem la dispute cand vorbim despre acolo si aici, despre la noi si la ei . E inevitabil. In fond fiecare vrea sa se simta bine unde este, nu? Asa ca uneori ajungi sa innegresti un pic partea cealalta Ultima postare a lui gabriela: De ce a castigat Bacinschi. Parere de focsanean. |
|
Scris pe 16 Iunie 2008 la ora 10:36 |
@Gabriela – cred ca cei din tara nu sunt suficient de INFORMATI la aportul urias al diasporei la cresterea economica si imaginea Romaniei din ultimii ani (daca ne referim doar la doua aspecte). E absurd sa spunem (vezi ce scria Razvan) ca cei plecati ar astepta ceva (gen cadou) de la cei din tara, ba chiar mi se pare infatuare din partea celor din urma, care gandesc astfel. De ani si ani de zile, diaspora nu are absolut nimic concret de castigat din asta. Lucrurile au fost si sunt exact pe dos. Exista inca o dusmanie absurda, invidie, rautate si comentarii deplasate din partea multora ramasi, la adresa “capsunarilor”. Am mai spus si alta data: si tarile dezvoltate au milioane de emigranti, de oameni de-ai lor care-au ales sa locuiasca in alte tari din lume, dar eu n-am vazut niciodata vreun alt popor sa-si denigreze astfel diaspora si sa-i nege meritele. Cine pierde aici? Doar cei cu “capra vecinului”. Am prezentat “discutia” de fata tocmai ca sa se vada ca extreme exista (mult prea frecvent) si-n partea cealalta. De fapt insa, eu unul nici nu le mai privesc ca extreme, ci le gasesc justificate. Cu exceptia unor generalizari care nu-mi plac (fiindca stiu ca mai sunt inca destui oameni decenti prin Romania), cam tot ce s-a scris in text sunt adevaruri confirmate, e o realitate care, cu atat mai mult ca n-o sa placa multora din tara, ar trebui sa dea de gandit in sens constructiv, sa puna pe ganduri si sa se realizeze odata ca da, nu e normal ce se intampla. |
