Vestul socialist |
|
Scris pe 11 Februarie 2008 de Cristi
Comenteaza »
Prin scolile din vest li se spune copiilor ca sistemul capitalist e exploatator, ca tehnologia inseamna pierderea job-urilor, ca dezvoltarea economica duce la o viata plina de stres si crunte inegalitati sociale… Oricine a emigrat in Canada, o sa va spuna ca tara e mai degraba “socialista”, chiar daca e guvernata periodic de liberali sau conservatori-progresisti. Si asta in timp ce Romania plonjeaza tot mai mult spre implementarea capitalismului salbatec… Sunt semne clare ca vestul adopta tot mai mult social-democratia, sau chiar socialismul deghizat sub caciula libertatii economice, iar asta se vede din atitudinea colegilor de servici, din care multi se comporta ca pe vremurile Romaniei socialiste de la noi: (1) Oamenii se fac ca muncesc. E-o adevarata arta sa stai ore in sir cu ochii in ecranul calculatorului, prefacandu-te ca studiezi problema, cand de fapt multi n-au avansat o iota la sfarsitul zilei. In multe firme, cei vechi le domolesc din start elanul celor noi, reducandu-le ritmul de lucru la cel acceptat de majoritatea angajatilor. Entuziasmul real si eficient e inlocuit de cel gregar, de fatada. (2) Lipsa de motivare, din cauze diverse. Una e ca, oricat te-ai chinui sa-ti faci treaba bine, intervin mai de fiece data factori care te tin in loc: politici de firma, uniformizari salariale, review-uri care in foarte rare cazuri sunt clar bazate pe rezultate. (3) Majoritatea firmelor isi obtin clientii exclusiv prin PCR (pile, cunostinte, relatii), nu prin competitionare corecta pentru promovarea produselor si serviciilor lor. De exemplu, unul care a lucrat manager in asigurari isi face o firma de software si isi racoleaza prietenii de la vechea companie sa-i plateasca milioane de dolari pentru un produs de tot rahatul. (4) Te omoara sindicatele. Vrei-nu vrei, trebuie sa intri in ele, sa le platesti cotizatia, sa se puna nea Vasile clasa muncitoare sef peste tine. (5) Birocratia e in floare, in special la guvern si municipalitati. Procedurile nu-s complexe, dar productia de complexitate e un scop in sine. Cand, de exemplu, complici taxele, creezi locuri de munca pentru contabili, avocati, creatori de software etc. Toata lumea are de castigat, mai putin tu, platitorul de taxe. (6) Statul e perceput ca cel care te fura cel mai mult. In unele provincii canadiene, in functie de salariu, poti sa muncesti chiar si pana la jumatate din an doar ca sa platesti taxe guvernului (prin impozitele federal si provincial, taxele pe benzina sau taxa pe cumparaturi). (7) Suntem supra-asigurati (la boala, la casa, la viata, la furturile de pe cartile de credit) si totusi suntem mai vulnerabili ca niciodata la accidente. Ca sistemul medical e oribil, casele nu-s asigurate la o groaza de tipuri de dezastre, iar asigurarile pe viata nu te acopera daca te calca autobuzul 25. (8) Sistemul de invatamant e la pamant, profesorii (cu exceptia unora din universitati) sunt printre cei mai prost platiti si pregatiti. In schimb, facultatile gem de imigranti, fiindca ni se cere tot mai multa calificare, cu care pana la urma nu faci mare lucru (ca somaj exista berechet). Invatamantul superior a devenit o afacere pe scara larga, in special prin colectarea noilor veniti. Poti sa fi fost doctor ani de zile la tine in tara, aici trebuie sa-ti refaci studiile. Poti sa fi avut firma ta, cu zeci de angajati, ca aici nu te angajeaza nimeni fara o noua patalama. Iar ca sa profesezi ingineria, s-au inventat puzderie de “ordine” si asociatii, la care trebuie sa treci examene si sa platesti cotizatii aberante. (9) Promovarea femeii nu-i mult diferita de aiureala de pe vremuri, de la noi. La ce serveste sa incurajezi femeile la cat mai multe studii si oportunitati de servicii, cand exista cozi de asteptare si de un an la gradinite, ca n-ai cu cine sa iti lasi copiii? Dar plasa cu copiii o iau cel mai adesea imigrantii, ca localnicii prefera sa-si cumpere caini. Iar populatia le imbatraneste, baby-boomers-ii ies la pensie si cineva trebuie sa le plateasca pensiile grase. Cine? Va rog, nu ma-ntrebati… ………………………………………………………………………………… Etichete: Diaspora Articole similare |
55 comentarii
|
Scris pe 11 Februarie 2008 la ora 20:51 |
Foarte bine zis. Din punctul asta de vedere parca am dubii cand ma gandesc la vest. In China comunismul e pe fata – si ii vad atat punctele bune cat si cele rele. Dar in vest parca ar exista tot timpul o forta nevazuta care ar fi mai puternica decat asa-zisa democratie. Se pare ca te indepartezi de tema initiala a blogului… foarte bine faci, cred ca ai lucruri mult mai interesante de zis decat despre “blogosfera” mioritica. |
|
Scris pe 11 Februarie 2008 la ora 21:38 |
Cristi, Cand a devenit Canada o tara socialista? Socialism este un termen extrem care nu cred ca defineste aceasta tara. Pe o scara de la 1 la 10, unde 10 inseamna social-democratie adevarata, Canada este undeva in jur 6-6.5 cu ingaduinta. Romania este un bun exemplu al politicilor economice ale ‘Chicago school.’ Dar dupa 18 ani in care 1 din 4 romani traiesc in saracie poate este nevoie de noi alternative. Prosperitatea tarilor europene este din cauza ca au avut o directie de centru-stanga din 1945. Dar ‘originalitatea romaneasca’ reuseste sa respinga sau sa compromita orice ce este nou. |
|
Scris pe 11 Februarie 2008 la ora 22:02 |
@Roman din China – chiar traiesti in China?… Cu tematica …pe undeva subiectul mi-a fost inspirat (chiar provocat) de alte postari recente de pe bloguri. Dar ai dreptate, variatia nu strica @Matei – hehe, esti din Toronto Ii spuneam insa “romanului din China” ca am privit deliberat doar jumatatea goala a paharului. Deci sa speram in mai bine! |
|
Scris pe 11 Februarie 2008 la ora 23:21 |
Vrei sa zici ca nu am origini sanatoase daca sunt din Toronto? |
|
Scris pe 11 Februarie 2008 la ora 23:34 |
Nici pomeneala! M-am bucurat sincer ca am mai dat peste un canadian. Eu stau actualmente in Vancouver, dar am locuit ani buni in Montreal, cateva luni si in Toronto (pe Yonge Street). Eu zic ca revolutia “socialista” a inceput demult pe-aici Si n-as avea nimic impotriva cu acest supra-control al statului, daca nu s-ar ajunge la chestiile nefaste pe care le-am traim noi inainte de 89. Cand vad ca rar se mai produce cate ceva, datoria externa continua sa fie enorma, timpul trece si populatia imbatraneste, mi-e sa nu creem de fapt “combinate siderurgice Galati” si-n tara noastra actuala, sa ne inecam in “masuri democratice”, sa pierdem din vedere nemultumirile a tot mai multor noi veniti la ce se intampla |
|
Scris pe 12 Februarie 2008 la ora 2:11 |
Eu unul ca Roman din Romania inca sper ca in schimbarea clasei politice. De ce mai sper inca? Pentru ca selectia naturala isi spune cuvantul oricat de mult ar tine unii cu dintii de scaune sau pozitii. Problema e insa la noi nu de directionare catre centru-stanga sau centru-dreapta, pentru ca in conditiile economice de la noi ambele ar avea avantajele lor. Problema noastra e sa nu picam intr-una din extreme, caci ne cam sta in obicei noua balcanicilor sa scoatem cutitele si sa fim radicali! |
|
Scris pe 12 Februarie 2008 la ora 22:17 |
Mentalitatile ar trebui sa se schimbe, nu clasa politica. Fiindca votantii (in mare) sunt chiar mai vinovati si (i)responsabili decat pe cei care i-au ales constant, de la 90 incoace |
|
Scris pe 12 Februarie 2008 la ora 22:58 |
@Matei: spui ca Ro are nevoie de ceva nou dupa numai cativa ani de Chicago school. dar ce fel de Chicago school e ala cu politici inflationare de marire a salariului minim (Varujan Vosganian), care iar va duce la saracie generalizata? Mai mult decat atat, daca Ro are nevoie de ceva nou dupa numai cativa ani, oare n-a sosit momentul ca social-democratia (care a functionat, nu zic nu, timp de 5-60 de ani) sa fie inlocuita de libertarianism? |
|
Scris pe 12 Februarie 2008 la ora 23:02 |
@cristi Da, traiesc in Beijing. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 6:34 |
pai dragi tovarashi, depinde si cine aplica socialismul. in ultimii 75 de ani Suedia a fost condusa de social-democratzi vreo 65. doar acu’ vr’un an jumate parca a castigat dreapta. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 11:40 |
asta nu e o tendinta spre ’socialism’ ci ‘human nature’. asa a fost peste tot din totdeauna. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 11:46 |
Sunt de acord cu tine doar 10%, restul este o mare desinformare.Nu zic ca-i totul roz aici, dar situatia prezentata de tine difera mult de realitate. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 12:16 |
Bag cracu-n ea de Canada. M-am saturat sa mi se indruge verzi si uscate despre minunatia asta de tara. Minunatie de tara unde: Democratia invinge! Eu mai am vreo 3 ani de stat aici pentru a-mi termina facultatea apoi o tai acasa. Macar acolo e mai putina ipocrizie fata de toate aspectele sus-mentionate. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 12:24 |
Mentalitatea socialista este masca ideologica perfecta sub care se va naste statul global. Pentru un stat global trebuie ca oamenii sa se comporte la fel, trebuie sa gandeasca la fel – aici intervine ideologia socialista si nasterea Noului Om in Noua Societate ! Despre aberatiile sistemului si societatii : schimbarea.blogspot.com |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 12:53 |
Cristi spui numai tampenii totusi nu inteleg de ce nu te tirezi inapoi in Rom daca asta ai inteles tu din viata de aici |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 13:04 |
Puteti sa spuneti mai multe pareri despre Canada va rog, mai ales cei care locuiesc acolo?… eu locuiesc in N.Y. in acest moment si desi am acte, nu mi place deloc aici (ceea ce ati scris mai sus se aplica perfect si pentru America) si as fi vrut sa plec in Toronto dupa ce termin facultatea….dar citesc tot mai des despre romani care nu sunt multumiti nici acolo…incerc sa ma conving daca poate nu e mai bine in Romania noastra decat pe acest continent… |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 13:37 |
Citesc cu uimire ce ati scris si nu mai stiu in ce tara traiesc… SInt in Toronto de ceva ani, fac facultate full timi si muncesc full time. Am avut pina acuma diverse joburi si nici unul nu l-am luat prin cunsotinte sau networking…. Acuma lucrez la o firma de Financial Communications si sunt foarte multumit si de salarizare si de beneficii si de tot. Am muncit caiva na si in Romania prin diverse locuri si pot sa fac o comparatie cu felul de munca de aici. Cel ce zicea ca te uiti ore in sir la monitor fara sa produci nimica si leafa merge timpu trece… ala cred ca vorbea de zimbabwe sau ceva. Aici u produci, nu esti eficient, dupa o perioada este “let go”. Si va spun asta ca am vazut intamplandu-se si in firme mici unde am lucart si in firme mari. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 13:45 |
Pentru autorul articolului. Vorbesti de infrastructura la pamant. Cate autostrazi exista in Romania ca eu nu stiu de nici una. Alea asa numite autostrazi sunt strazi ale mortii. Pe ‘Bucuresti Pitesti’ am avut ocazia sa vad odata o turma de oi. Profesorii prost platit in Canada? Ori esti prost informat ori esti mincinos. Un profesor in invatamantul de stat este platit foarte bine. Salariul de pornire este de 40.000$, la 5 ani vechime 60.000$ iar peste 10 ani vechime 80.000$. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 13:53 |
bre copii, eu nu stiu ce vreti voi, ca nu puteti cunoaste o tara bine decat din anumite puncte de vedere. calitatea experientei e dictata de cati bani faci (ca specialist venit din romania poti inhata pozitii foarte bune si fara PCR, da’ trebuie sa iti mearga tartacuta (3), sa fii agresiv (2), si mai ales sa stii limba la perfectie (1). daca ai valoare si experienta de calitate te ling astia unde vrei tu.. inca ceva (ptr Radu cu cracu’.. e clar cum e optica: viziunea individului asupra noii tari scade exponential cu suma dintre ‘diferenta sub $80K/an pe familie’ si si ‘evolutia pe o slujba neatractiva’.. am cunoscut someri (la inceput) care faceau spume la gura ca aveau salarii mici, iar dupa ce au schimbat jobul si salarizarea, brusc au inceput sa fie ultraoptimisti.. Parerea mea: 1. castigi bine in tara – stai acolo; 2. nu veni fara o experienta buna de munca sau fara skill, ca te mananca porcii; 3. daca vii fara limba bine stiuta inseamna ca esti handicapat la nivel logic; 4. daca vii si astepti sa te traga cineva de maneca, mai bine zaci acasa; 5. daca ai labilitati psihice majore – stai acasa; 6. daca gandesti pozitiv si nu te dai in laturi sa demonstrezi ca ai valoare (asta nu inseamna cum sustin niste aberanti ca trebuie sa fii workaholic) – welcome to your new contry! diferenta fata de romania si ipocrizia europeana e puternica, numai ca trebuie sa accezi in zona de specialisti privilegiati, in care munca sa fie pasionanta, bine platita.. si restul lucrurilor negative se vor estompa. sorry, canada nu e deloc socialista (sau e, dar la un nivel in care nu te afecteaza daca esti angrenat la nivelul la care am mentionat). in definitiv emigrantul trebuie sa aiba o motivatie puternica: situatia economica precara acasa si/sau nevoia de realizare profesionala. daca prima nu exista, iar fata de a doua ti se rupe, nu vad de ce cineva ar emigra, ca nu emigrezi doar ca sa te aflii in treaba, ca ar fi de bon ton. succes la manele, si spuneti-le politicienilor romani ca vor vedea bani de taxe de la mine ptr vilele lor securiste de nesimtiti cand o face plopul pere… good luck! |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 13:54 |
Articolul e exagerat. Am fost des prin SUA (unde sunt temporar si acum) insa nu e chiar asa. De acord ca: |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 14:34 |
Toronto e deja Bombay + Beijing. Gropi sunt in tot orasul, autostrazile alea sunt pulbere, si defapt Canada are O autostrada in adevaratul sens al cuvantului, 401 si daca ne intindem un pic, 400 si QEW. Restu’ sunt niste vrajeli scurte gen 404 si 427 unde se poate merge mai tare. Uitati ce e, viitori comentatori care nu prea stau acilisa in Canada. Experienta imigrarii e una dintre cele mai personale experiente pe care le puteti avea. Eu am venit aici la 15 ani cu asteptari foarte mari. Eram decis sa imi fac aici viata et co, dar in timp am realizat ca tara asta nu e de mine din motivele pe care le-am enumerat mai jos + un dor foarte puternic de tara care nu s-a estompat dupa 5 ani. Spre deosebire de mine, alor mei le place foarte mult aici, sunt fericiti, sanatosi, au job-uri cu care sunt fericiti, de toate. E drept, cu vreo 2 exceptii(unii care au venit chititi sa plece inapoi in Ro si unii carora le e foarte dor de Brasov si atmosfera europeana) nu stiu pe nimeni care vrea sa se intoarca. Mi se repeta la nesfarsit ca-s un idiot pentru ca vreau acasa. Poate ca sunt, poate ca nu. Dar eu le respect deciziile si ii inteleg. Invers nu prea merge. De ce? Asadar, pana si in interiorul unei comunitati mici(familie+prieteni) exista diferente de opinie, daramite pe intreg Internetul. Veniti, experimentati, vedeti care-i treaba apoi decideti daca ramaneti aici sau plecati altundeva in lume. Eu nu regret ca am venit aici. Regret ca nu pot pleca mai repede inapoi, insa aici am avut parte de niste experiente foarte misto si acum la facultate chiar invat niste chestii predate de oameni relativ tineri care au lucrat niste ani in “industrie” inainte de a preda. Chestii care in Romania nu mi s-ar fi intamplat. La liceu, va zic din experienta proprie. Profii sunt platiti bine, si au conditii de munca misto, dar in vreo 5 ani atingi nivelul maxim de salarizare si se termina smecheria. Nu inveti mare lucru, sunt toti elevii pusi la gramada si risti sa fii pus intr-o clasa cu niste tembeli si adio invatat, iar diferenta de “work load” dintre liceu si facultate e fenomenala. N-am facut in 4 ani de liceu cat am facut acum intr-un an de facultate. E mult, e greu, e al dracului de scump, dar merita. Si ca sa-i raspund domnului care zicea ceva de telecomunicatii. Aici de-abia se descopera 3G-ul. Nu vreau sa am receptie perfecta in mijlocul Manitobei intr-o padure, dar macar in zona Windsor-Quebec City(unde locuieste jumatate din populatie)sa fie servicii de o calitate mai buna si tarife “normale”. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 14:37 |
De ce sa ne chinuim noi, care suntem in Canada, sa-i convingem pe altii de ce bine e aici? Daca le place asa mult sistemul din Romania lasa-i sa ramana acolo. Am plecat din Romania sa scap de hoti, de tigani si de sistemul de kkt. De ce m-as chinui acuma sa ii conving sa vina in Canada??? |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 14:40 |
Cei care se descurca, se descurca oriunde! DAR RAMAN MANELISTII…. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 14:45 |
Radu, azi am fost la doctor in Toronto. Aveam appointment la 14:30. Am ajuns la 14:00 si la 14:10 stateam de vorba cu doctorul! Intr-o ora am terminat de facut toate analize (si am facut MUUUULTE!!!!!) si am ajuns si acasa! E adevarat ca stau la numai 10min departare de doctor, but still…. Daca ai doctor Roman, schimba-l! Eu am schimbat 2, veneau cu aere de Romania |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 14:47 |
Pentru Anonim |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 14:49 |
Nu ma refeream la doctorul de familie. Acolo intr-adevar, merge treaba rapid. Ma refeream la spitale si la urgente. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 14:49 |
Poate in Canada telecomunicatiile sunt la pamant, dar eu am un nokia N95. Sunt si aici telefoane mobile bune, daca stii unde sa cauti |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 14:53 |
Daca esti “pinguin” carierist esti fericit oriunde, in orice sistem – ierarhie sa fie… |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 14:55 |
Cu care dintre Anonimi vorbest? |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 15:02 |
Am adaugat un “UPDATE”, cu rugamintea sa evitati atitudinile extreme. Traiesc de peste 15 ani in Canada si am avut parte si de bune, si de mai putin bune. Lucrurile nu-s nicaieri in lume doar albe sau doar negre. Admit ca in articolul acesta m-am uitat mai mult la jumatatea goala a paharului si se poate ca, datorita stilului “pe scurt”, sa fi facut unele generalizari sau chiar exagerari involuntare, dar exista in mod cert multe tendinte si manifestari ca cele descrise. Una nu exclude pe alta, fiindca exista la fel de bine chestii bune, care fac inca din Canada (cel putin cand compari cu Romania sau alte tari) o posibila destinatie a multora. Nu va oripilati la cuvantul “socialism”. Social-democratia (care e ramura democratica desprinsa din socialism) exista in mai toate tarile occidentale, cum bine au observat multi. Preponderent, social-democratia presupune controlul crescut al statului in economie si social. Asistand pe cei mai “saraci”, social-democratia duce inerent si spre o echilibrare a nivelului de trai. Cand n-ai job sau traiesti cu salariu minim, este desigur benefic, ca primesti mai multe ajutoare de la stat. Dar la fel de bine poate sa nu-ti convina cand, la un salariu mai mare, esti nevoit sa platesti taxe mari, ca sa-i tii de fapt pe ajutor social sau somaj pe cei mai neglijati de sansa. Ati scris unii aici de sistemul de invatamant. Exista mari diferente in calitate si salarizare intre profesorii din scolile primare/secundare si cei din universitati. PRIMII sunt cu precadere prost platiti si pregatiti. In British Columbia au facut si fac periodic greve. In facultati, calitatea e superioara, dar finantarea este mai buna in special datorita emigrantilor. Oricine a urmat cursuri prin colegii sau universitati poate sa vada procentul extrem de ridicat de imigranti. Invatamantul superior este o afacere foarte banoasa, in special datorita noua, celor veniti din afara. Cat ajuta pe fiecare cursurile acestea, depinde de la caz la caz. In multe situatii insa, sfarsesti cu o diploma, supra-calificat si fara un job foarte convenabil, comparativ cu anii de studiu investiti si creditele rambursabile, pe care trebuie sa le dai inapoi, in timp. Asigurarea medicala e buna cand ai intr-adevar nevoie de ea. Cand insa esti tanar, platesti implicit o groaza de taxe ca sa “acoperi” pe ceilalti. Depinde iar de provincie. Prin anii 90 erau uneori cozi de cateva zile (!) la urgente, prin Montreal, iar lumea dormea prin coridoare. In BC platesti intre 50 si peste 100$ pe luna pentru o acoperire de baza, asistenta este mai accesibila, dar doctorii “de cartier” sunt deseori cam incompetenti. In Ontario stiu ca exista iar cateva diferente notabile. Pentru cei care vorbiti de “dezinformare” sau “tampenii”, va rog argumentati si prezentati mai degraba aspectele de care stiti voi. N-are rost sa ne aprindem cu “doar alba” sau “doar neagra” ca, dupa cum vedeti, parerile sunt clar impartite. Fiecare avem dreptul la propria opinie. Iar daca doriti s-o cunoasteti pe-a mea, privirea mai degraba negativa pe care-am expus-o aici referitor la unele lucruri nu implica nicidecum c-as fi per global CONTRA vietii in Canada. E chiar opusul: cand pun totul in balanta, nu m-as intoarce (nu acum) in Romania. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 15:30 |
bre, 1: invatati sa folositi calculatorul; optiunea “Nume/adresa URL” la postari inseamna ca iti poti lua un nick fara sa te inregistrezi.. ptr Radu: nu’s ce vorbesti de telecomunicatii.. ia-ti un celular mai bun si ai sa ai acoperire buna. in Toronto-Ottawa cu GSM n-am avut probleme niciodata.. ptr un anonim: pinguinii corporatisti de care spui poate, dar vorbesc de oameni normali, preocupati de cresterea experientei si atractivitatea jobului, nu de purtatori de geanta.. aia cu strugurii pare internationala.. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 17:24 |
As vrea doar sa semnalez un aspect extrem de important, cel putin la nivelul Quebecului, si anume nocivitatea organizatiilor profesionale(ingineri, doctori, etc) care dicteaza guvernului. Acestea impun reguli draconice uneori mafiote imigrantilor. Thomas Mulcair actual deputat Neo-Democrat care a lucrat in trecut in domeniul acestor organizatii a spus-o cu gura lui la TV. Regulile impuse de ele sint contraproductive pentru Canada si evident pentru imigranti. Aceasta mafie nu este insa denuntata in mass media, rar apare cite un comentariu. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 17:35 |
Completare la comentariul meu anterior. (pentru referinta nicknamele meu = san sebastian) |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 22:21 |
Le propun nostalgilor romani ai socialism-comunismului si nebunilor din occident, sa treaca la painea cartelata ,adiddasi comestibili ,interzicerea internetului,2 ore de program tv etc.A doua propunere sa emigreze in raiul comunist-socialist din Coreea comunista.Drum bun tovarasi! Noi exploatatorii capitalisti, nu va impuscam daca vreti sa ne parasiti.Va atentionam, ca ajutorul social din capitalism este mai mare de 10 ori decat salariul unui muncitor-maistru-inginer din raiul comunist. |
|
Scris pe 14 Februarie 2008 la ora 22:42 |
Am 44 ani si sunt un inginer din Iasi, Romania. Foarte interesante consideratiile tinerilor despre CAN. Vreau sa punctez ceva despre RO, pt. dvs tinerii care nu mai sunt aici, si anume problema ca in RO avem o situatie singulara as zice, nemaintilnita cred nici in Uganda, si anume ca din ian. 1990 in RO nu mai exista Stat. Statul a fost privatizat de clica de gangsteri internationalisti Iliescu-Roman. Avem un simulacru de Stat, iar economic avem LIBERSCHIMBISM TOTAL SALBATIC, adica sectorul privat (intern sau extern) isi face de cap, umflindu si profitul cum vrea, pe barba populatiilor care turbeaza de atitea scumpiri (si hemoragie de capital), iar Statul sta pe bara spectator (mai ales ca multe contracte de privatizare chiar prevad asta). Or, in tarile din UE Statul are un rol f. important (da pumni in cap privatului care se intinde prea tare si asigura cit de cit o plasa de siguranta celor ajunsi la sapa de lemn). |
|
Scris pe 15 Februarie 2008 la ora 1:07 |
CALIN |
|
Scris pe 15 Februarie 2008 la ora 1:56 |
inccercati sa vedeti filmul ,,Invaziile barbare”, al regizorului din quebec – denis arcand. |
|
Scris pe 15 Februarie 2008 la ora 2:00 |
ARLECHINO |
|
Scris pe 15 Februarie 2008 la ora 2:03 |
ERATA |
|
Scris pe 15 Februarie 2008 la ora 9:44 |
Ceea ce spune Calin Batrinul ca ar trebui sa se intample in Romania (si nu se intampla) este starea de fapt din Canada. Si nu e rau. Romania nu poate fi altfel. Capitalistii ei sunt toti comunistii inversunati de odinioara + securistii. Canada este doar un stat democrat maturizat, cu o economie capitalista puternica dar si cu o administratie care reuseste sa puna ordine in tot ce inseamna economie si societate. Si asta se vede la orice pas. Nu este perfect dar aici poti vedea ca cineva macar incearca sa ajunga la un rezultat mai bun pe zi ce trece… |
|
Scris pe 18 Februarie 2008 la ora 2:55 |
Romania este o tara infranta care in ‘89-’92 a scapat de la cateva variante de destramare. Infranta in razboiul economico-informativ de la trecerea dintre milenii (razboi declansat pentru acumularea de resurse care se desfasoara si in prezent sub diferite slogane). infranta prin diversiunea “revolutia televizata” a unor indivizi care au predat o tara inustrializata la cheie, fara datorii externe si cu rezerva valutara solida. Azi este o neocolonie innapoiata, in care romanii ’s negrisori pe plantatiile “invstitorului strain” denumire generica pentru multitudinea de hoti veniti de aiurea sa puna mana pe o bucatztica de tort. Coruptia nu au inventat-o romanii, ei doar au uitat demnitatea de om, idealurile si alte chestii utile pe care le invatasera in traiul caldut din socialism. Invatamant gratuit, casa gratuit (case de rezista sute de ani, nu cocioabe stralucitoare de lemn, rigips, carton pentru care platesti o viata si le pierzi in 20 de ani), somaj zero, analfabetism zero, sistem medical gratuit, plata a 21 miliarde de dolari in ~7 ani +5 mld rezerva, “monstruasele combinate” care faceau fata pe pietele internationale, “monstruoasa” Casa a Poporului (a 2-a dupa “monstruosul pentagon”), performantele economice din anii ‘70-’80 (denumite in vest “miracolul romanesc”) sunt realitati si performante reusite de putine tari in lume. oricum nu in canada, sua, etc. sua s-a imbogatit si a ajuns superputere din afacerea “al 2-lea razboi mondial” afacere care a scos-o din falimentul capitalismului din anii ‘30 (si lagarele de munca). Cu toate acestea este datoare,corupta, eterogena, tinuta unita si in viata de colosul militar care terorizeaza planeta (sau “proiecteaza forta la scara globala” ca sa citez oficiali americani). Cand acesta va disparea cum au disparut toate asemenea si popoarele din sua isi vor cauta dreptul la autodeterminare (dak vor scapa de datorii). s altii (invingatorii) ii vor invatza economie, democratie, cum sa vorbeasca, cum sa gandeasc, ce sa manance, etc…\in asemenea conditii prefer si iubesc “trei culori” in comparatie cu “dungi si stele” sau orice alte state din lumea asta (bineinteles respect si stimez americanii care isi iubesc dungile |
|
Scris pe 18 Februarie 2008 la ora 20:49 |
Va multumesc pentru toate comentariile si punctele de vedere exprimate. Stiam ca subiectul e delicat, ca am expus doar o parte a realitatii (poate exagerand prin “telegrafierea” succinta) si totusi ma bucura toate aceste opinii, indiferent daca destule au fost anonime si unii nu s-au sfiit (si bine au facut!) sa ma traga lejer si de urechi |
|
Scris pe 23 Aprilie 2008 la ora 22:10 |
[...] la mijlocul lui februarie mi-a preluat HotNews doua articole: Vestul socialist si mai apoi Firme de consultanta din America de Nord. Imi scrisese in prealabil Ioan Margarit [...] |
|
Scris pe 24 Aprilie 2008 la ora 18:14 |
radu, mars in pizda matii (ups, nu se poate, ma-ta e mai desteapta ca tine, ea nu vrea inapoi) inapoi in rromania, si, CEL MAI IMPORTANT, renunta la cetatenia canadiana. |
|
Scris pe 24 Aprilie 2008 la ora 19:29 |
Canadiene, chiar nu-nteleg de ce trebuie sa ne injuram pe opiniile astea Eu pun pariu ca-n cativa ani te vad si pe tine nervos de nu se poate pe unele minunatii de care esti acum coplesit in Canada. A compara traiul de aici cu Romania actuala? Si mie mi se pare (inca) mai bine aici. Dar asta nu-nseamna ca nu putem vorbi si de ce merge imbunatatit/schimbat fara a fi luati la injuraturi. Sorry, dar nu ti-am inteles iesirea. E ca la romanii din Ro care ne-njura pe noi |
|
Scris pe 24 Aprilie 2008 la ora 19:43 |
Cristi, te rog sa-mi arati unde am zis eu vreodata ca in Canada totul e perfect. Daca gasesti, eu mananc harddisk-ul server-ului unde e hostata pagina. |
|
Scris pe 24 Aprilie 2008 la ora 19:51 |
Hai mai, ca n-am scris nici eu nicaieri ca vezi totul perfect N-am inteles de ce l-ai injurat pe Radu, ca cele 2-3 comentarii ale lui de dinainte mi s-au parut foarte la obiect. Nu-nseamna ca-s de acord cu tot ce a scris, ca vad si eu lucrurile la fel de negru, dar nu cred ca merita injurat, asta e. PS: “Canada NU e perfecta, dar e tara cea mai apropiata de perfectiune care exista.”, zici tu Las ca ne vedem la o bere si-o mai discutam |
|
Scris pe 24 Aprilie 2008 la ora 19:59 |
continuare : numai ca lor nu le pute Canada ca nu are 3G ……. |
|
Scris pe 24 Aprilie 2008 la ora 20:08 |
comentarii la obiect ? lu’ ala ii put autostrazile canadiene si zice ca toronto e plin de gropi ……….. daca toronto e plin de gropi bucacatrestiul cum e ? sunt tare curios ….. |
|
Scris pe 24 Aprilie 2008 la ora 20:15 |
PS: “Canada NU e perfecta, dar e tara cea mai apropiata de perfectiune care exista.”, zici tu |
|
Scris pe 24 Aprilie 2008 la ora 20:24 |
Pai …ce ziceam? Cum vad eu lucrurile: din Canada ti-e dor de zaibar, de mancarea aia buna de “acasa”, de Costinesti, de Cismigiu. Dupa cateva zile in Romania insa ti s-ar face dor de viata mai linistita si cumpatata din Canada. Asa e bine? |
|
Scris pe 27 Aprilie 2008 la ora 15:39 |
NU trebuie sa iubim gropile din Toronto, Montreal sau Edmonton |
|
Scris pe 27 Aprilie 2008 la ora 15:44 |
pai cu ce vrei sa compar daca nu cu RO ? |
|
Scris pe 27 Aprilie 2008 la ora 15:50 |
[...] se compara cu cat de cacat e viata in metropolele canadiene, nu ? Ca sa nu mai punem la socoteala starea jalnica a autostrazilor, faptul ca in Canada nu exista 3G (va dati seama cati canadieni nu pot dormi noaptea ca nu au 3G [...] |
|
Scris pe 28 Aprilie 2008 la ora 12:16 |
Vad ca ne-am intins cu discutia asta peste tot |
